واقعهای که ۷۰ روز بعد از آن فراموش شد
به گزارش قائم آنلاین، حجتالاسلام محمدعلی قربانی مدیر ادارهکل هنر و رسانه معاونت تبلیغ حوزههای علمیه سراسر کشور در گفتوگو با خبرنگار قرآن و فعالیتهای دینی خبرگزاری فارس، انقلاب اسلامی ایران را هدفی از اهداف غدیر دانست و گفت: در روز هجدهم ذیالحجه سال دهم هجرت اتفاق بزرگی در جامعه اسلامی به وقوع پیوست. حادثهای که
به گزارش قائم آنلاین، حجتالاسلام محمدعلی قربانی مدیر ادارهکل هنر و رسانه معاونت تبلیغ حوزههای علمیه سراسر کشور در گفتوگو با خبرنگار قرآن و فعالیتهای دینی خبرگزاری فارس، انقلاب اسلامی ایران را هدفی از اهداف غدیر دانست و گفت: در روز هجدهم ذیالحجه سال دهم هجرت اتفاق بزرگی در جامعه اسلامی به وقوع پیوست. حادثهای که تمام حاضران موظف شدند آن را به گوش غایبان برسانند، رخدادی که در آن شیوه حکومتداری پس از پیامبر اکرم (ص) مشخص شد.
وی افزود: در این روز مردم موظف شدند که حول محور ولایت الهی که در انتصاب امام علی (ع) ظهور کرده بود، جمع شوند و حکومت اسلامی را که توسط پیامبر اکرم (ص) بنا شده بود با رهبری مولای متقیان امام علی(ع) ادامه دهند.
۷۰ روز بعد از واقعه غدیر، غدیر به فراموشی سپرده شد
حجتالاسلام قربانی بیان داشت: متأسفانه هفتاد روز بعد از واقعه غدیر با درگذشت پیامبر اکرم (ص)، غدیر به فراموشی سپرده شد و سه روز بیعت در صحرای جحفه با غفلت مردم نادیده گرفته شد و صحابهای که با گفتن «بخٍّ بخٍّ یا علی» دست بیعت با مولای متقیان داده بودند، در آن روز به طمع دنیا، مردم را از صراط منحرف کردند با آنکه در علم و حقانیت علی (ع) شکی وجود نداشت.
عدم حضور ولی الهی در رهبری جامعه سبب انحرافات میشود
وی ادامه داد: امام علی (ع) بعد از این حوادث تلاش کرد جامعهای را که با خون جگر پیامبر اکرم (ص) بنا شده بود، حفظ کند و با راهنماییهای خویش خلفا را که صفت خلیفه النبی را به دوش میکشیدند، هدایت کند. گرچه این هدایتها بارها سبب شد که جامعه اسلامی از چالشهای فرا رویش به موفقیت گذر کند. اما واقعیت این بود که عدم حضور ولی الهی در رهبری جامعه اسلامی سبب انحرافاتی شد که بعدها جامعه اسلامی را از واقعیت خویش تهی کرد.
زمانی که از دین فقط پوستهاش باقی میماند
مدیر ادارهکل هنر و رسانه معاونت تبلیغ حوزههای علمیه سراسر کشور با اشاره به اثرات سوء توجه به جایگاه امامت در جامعه اظهار داشت: از دیدگاه جامعه صدر اسلام، اعمالی مانند نماز، روزه، حج و … حقیقت دین شمرده میشود و برای اسلامی بودن جامعه کفایت میکرد. اما تاریخ نشان داد که اگر رهبری جامعه اسلامی در دستان ولی الهی نباشد، نه تنها از این اعمال چیزی باقی نمیماند، بلکه حتی پوسته دین نیز به کنار گذاشته میشود.
وی گفت: به گونهای که نیم قرن بعد از وفات پیامبر اکرم (ص) فردی بر مسند ایشان تکیه زد که بیپروا شراب میخورد و میمون بازی میکرد و حاضر شد برای رسیدن به مطامع دنیایی، زینت دوش رسول خدا (ص) را زیر سم اسبان قرار دهد.
بیداری مردم و حمایت از ولی الهی سبب اوجگیری جامعه میشود
حجتالاسلام قربانی ابراز داشت: واقعیت آن است که صرف حضور ولی الهی در صدر حکومت نیز نمیتواند جامعه را به اوج رشد خود برساند، بلکه بیداری مردم یک جامعه و حمایت ایشان از ولی الهی سبب اوجگیری جامعه به سوی کمالات میشود.
وی افزود: از این رو ائمه اطهار (ع) در طول حیات خویش تلاش کردند که با پرورش و تربیت افرادی دوباره جامعهای اسلامی را بر محور ولایت الهی احیا کنند. ولی متأسفانه تمام این تلاشها با شهادت ایشان و همراهی نکردن جامعه از بین میرفت.
هر خدمتی در جامعه در راستای اهداف غدیر معنا پیدا میکند
مدیر ادارهکل هنر و رسانه معاونت تبلیغ حوزههای علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: اکنون پس از هزار و چهارصد سال، مردم در ایران زمین حول محور ولی فقیه که شمهای از ولایت الهی است جمع شدهاند و تلاش دارند که امت اسلامی را شکل داده و آن را به دست ولی الهی که وعده ظهور آن از سوی پیامبر اکرم (ص) داده شده برسانند.
وی ادامه داد: حرکتی که افق فعالیتهای آن را بنیان گذار کبیر انقلاب چنین ترسیم میکنند: «مسئولان جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت(عج) نباشند خائن و خطر سازند، حتی اگر به مردم خدمت کنند». لذا هر خدمتی در این جامعه در راستای اهداف غدیر معنا پیدا میکند. همان گونه که هر خیانتی، خیانت به پیامبر اکرم (ص) میتواند تفسیر شود.
برچسب ها :رسانه،حوزه علمیه،رهبری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0