کد خبر : 192760
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 نوامبر 2019 - 15:10
-

استفاده از “واقعیت مجازی” در هنر درمانی

استفاده از “واقعیت مجازی” در هنر درمانی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مدگجت، یکی از فناوری‌هایی که در پزشکی، آموزش به جراحان و مقابله با فوبیاها(ترس‌ها) استفاده می‌شود، “واقعیت مجازی” است. این فناوری همچنین می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر هم کمک کند. محققان دانشگاه “درکسل”(Drexel) آمریکا اولین گام‌ها برای به کارگیری “واقعیت مجازی” در حوزه هنر درمانی را برداشته‌اند.

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مدگجت، یکی از فناوری‌هایی که در پزشکی، آموزش به جراحان و مقابله با فوبیاها(ترس‌ها) استفاده می‌شود، “واقعیت مجازی” است.

این فناوری همچنین می‌تواند به تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر هم کمک کند.

محققان دانشگاه “درکسل”(Drexel) آمریکا اولین گام‌ها برای به کارگیری “واقعیت مجازی” در حوزه هنر درمانی را برداشته‌اند.

“گریجی کایمل”(Girija Kaimal) محقق ارشد پژوهش اظهار کرد، “هنر درمانی” بر این عقیده پایه‌گذاری شده است که بیان مسئله با یک متخصص درمانگر مطرح شود و علائم افسردگی را کاهش دهد و سبب بهبود حال فرد شود.

در این پروژه ۱۷ نفر در یک محیط “واقعیت مجازی”، درگیر ساخت یک اثر هنری شدند و محققان مشتاق بودند که پتانسیل “واقعیت مجازی” در هنر درمانی را ارزیابی کنند.

از آنجا که مدل سازی می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد را به ارمغان آورد و به ایجاد خلاقیت‌های هنری و سه‌بعدی منجر شود، می‌تواند به افراد کمک کند که در انواع گوناگونی از بیماری‌ها و شرایط روانی بهبود پیدا کنند.

۱۲ زن و پنج مرد در این پروژه که در محیط “واقعیت مجازی” انجام می‌شد، شرکت کردند. این افراد در عرض ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یک تصویر هنری سه‌بعدی و واقعیت مجازی ساختند که آنها را احاطه کرده بود.

پس از آن، از داوطلبان خواسته شد که تصاویر ساخت خود را ذخیره کرده و راجع به کار خود با یک هنر درمانگر صحبت کنند.

بیشتر این افراد گزارش دادند که از این تجربه احساس لذت داشته‌اند و به یک دنیای دیگر فرار کردند.

اغلب شرکت‌کنندگان احساس افزایش انرژی را در خود گزارش دادند و گفتند از اینکه در یک فضای خیالی قرار گرفتند که در دنیا وجود ندارد، احساس خوبی پیدا کردند.

این در حالی است که برخی از این افراد این تجربه را ناامیدکننده دانستند.

در این پروژه مطالعاتی از یک هدست واقعیت مجازی “VIVE” اچ‌تی‌سی، کنترل از راه دور و یک کنترلگر شرکت “لیپ موشن”(Leap Motion) استفاده شد.

نرم‌افزاری که روی سیستم کار می‌کرد، واقعیت مجازی “تیلت براش”(Tilt Brush) گوگل بود.

این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد که در یک محیط سه‌بعدی نقاشی کنند.

امید است که واقعیت مجازی به گسترش توانایی‌های هنردرمانی کمک کند و همچنین به افراد ناتوان کمک کند که از هنر درمانی بهره گیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =