چه جادههایی در زمستان بسته نمیشوند؟
به گزارش قائم آنلاین، محمد رودباری در گفتوگو ، اظهار کرد: گرچه همواره در طرحهای راهداری زمستانی در سالهای گذشته نیروهای این سازمان در آماده باش کامل بودند و برای ما باز بودن همه راهها و خدمترسانی به مردم در سفرهایشان مهم بوده است اما امسال حدود هفت استان کشور را به عنوان مناطق اولویت
به گزارش قائم آنلاین، محمد رودباری در گفتوگو ، اظهار کرد: گرچه همواره در طرحهای راهداری زمستانی در سالهای گذشته نیروهای این سازمان در آماده باش کامل بودند و برای ما باز بودن همه راهها و خدمترسانی به مردم در سفرهایشان مهم بوده است اما امسال حدود هفت استان کشور را به عنوان مناطق اولویت دار و “رینگ یک” در نظر گرفتهایم که در این محدوده راهها و شریانهای اصلی با مرکزیت تهران به هیچ وجه نباید مسدود شود مگر آنکه احتمال به خطر افتادن امنیت و جان مردم باشد.
وی افزود: این استانها شامل تهران، مازندران، البرز، قم، سمنان و … است و جادههای تهران – کرج، تهران – قزوین، تهران – ساوه، تهران – قم، تهران – سمنان، تهران – فیروزکوه، تهران – قائمشهر، تهران – هراز و تهران – چالوس جزء محورهای شریانی “رینگ یک” تعریف شدهاند. در این مناطق بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی و حدود ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات مختلف را مستقر کردهایم که امیدواریم در ایام اجرای طرح راهداری زمستانی هیچ گاه این جادهها بسته نشود و بتوانیم آن را به صورت دائم برای مردم باز نگهداریم.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشینآلات سازمان راهداری و حملونقل جادهای ادامه داد: به غیر از این مناطق اولویت دار حدود ۴۰ هزار کیلومتر جاده شریانی دیگر را در نظر گرفتهایم که پس از “رینگ یک” آنها هم نباید مسدود شوند مگر در شرایط اضطرار؛ این جادهها عمدتا شامل بزرگراهها، آزادراهها و راههای اصلی منتهی به مراکز استانها است.
رودباری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امسال نسبت به سال گذشته چه تفاوتی در اجرای طرح راهداری زمستانی نسبت به سال گذشته وجود دارد؟ گفت: امسال به غیر از در نظر گرفتن مناطق “رینگ یک” و حدود ۴۰ هزار کیلومتر جاده شریانی دیگر، بالغ بر ۹۶۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات را در ۹۴۰ باب پایگاه زمستانی مستقر کردهایم و حدود ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی برای طرح راهداری زمستانی به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش قرار دارند.
وی با بیان اینکه آماده باش ۲۴ ساعته این نیروها به صورت شیفتی در نظر گرفته شده و اگر شرایط جوی به گونهای باشد که احتمال بارش و بروز مشکل در جادهها و راههای مواصلاتی وجود داشته باشد همه آنها تا باز شدن آخرین راه روستاها در حالت آماده باش کامل قرار میگیرند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشینآلات سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: یکی دیگر از تفاوتهای امسال با سالهای گذشته این است که ضمن ورود حدود ۱۱۴ دستگاه ماشین آلات نو به ناوگان راهداری و حدود ۸۰ پایگاه زمستانی، از طریق حدود ۸۰۰ دوربین مستقر در مناطق مخاطره آمیز جادهها، وضعیت این مناطق را به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته رصد میکنیم و در صورت بروز مشکل راهداران استانها و مناطق مورد نظر را در جریان قرار خواهیم داد تا به سرعت نسبت به رفع مشکل و بازگشایی مسیر مورد نظر اقدام کنند.
برچسب ها :راهداری ، مدیریت، بزرگراه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0