استراتژیهای شرکت افق کوروش در مسیر رشد و توسعه
به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، حسین صبوری قائممقام مدیرعامل این شرکت در شانزدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت که به میزبانی دانشگاه الزهرا و مشارکت انجمن علوم مدیریت ایران برگزار شد، در پنل مدیریت استراتژی در عمل به بیان تجربیات و استراتژی این شرکت بهعنوان بزرگترین فروشگاه زنجیرهای ایران
به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، حسین صبوری قائممقام مدیرعامل این شرکت در شانزدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت که به میزبانی دانشگاه الزهرا و مشارکت انجمن علوم مدیریت ایران برگزار شد، در پنل مدیریت استراتژی در عمل به بیان تجربیات و استراتژی این شرکت بهعنوان بزرگترین فروشگاه زنجیرهای ایران با بیشترین تعداد شعب در کشور پرداخت و افزود: نهم آذرماه سال ۹۲ با افتتاح نخستین فروشگاه زنجیرهای همواره تخفیف افق کوروش فعالیت این شرکت آغاز شد و رشد و توسعه فروشگاههای این شرکت در ۶ سال گذشته تداوم داشته است.
وی به روند توسعه شعب این فروشگاه در سالهای ۹۲ تاکنون اشاره کرد و ضمن اشاره به این مطلب که هماکنون تعداد شعب فروشگاه افق کوروش نزدیک به ۱۸۰۰ شعبه در کشور است، افزود: افق کوروش توانست در سال اول فعالیت خود ۲۰ شعبه افتتاح کند و تعداد شعب خود را سالبهسال افزایش داد به طوری که تعداد شعب این فروشگاه در پایان سال ۹۳ به ۹۳ شعبه، در سال ۹۴ به ۲۱۷ شعبه، در سال ۹۵ به ۵۶۹ شعبه، در سال ۹۶ به ۹۰۶ شعبه و در سال ۹۷ به ۱۳۶۰ شعبه در کشور رسید.
وی ضمن اعلام آن که هماکنون افق کوروش در ۳۱ استان کشور و ۳۴۳ شهر ایران حضور دارد، به بیان برخی چالشهای موجود در مسیر فعالیت این شرکت پرداخت و تفاوت در زیرساختهای فیزیکی، تفاوت در زیرساختهای مخابراتی، تفاوتهای فرهنگی، تفاوت در کیفیت و تأمین نیروی انسانی و تخریب خلاق را از چالشهای عمده این شرکت در مسیر رشد و توسعه عنوان کرد.
وی در ادامه به تشریح مفهوم تخریب خلاق در مسیر شکلگیری صنعت فروشگاه اشاره کرد و افزود: این مفهوم بیان میکند که ظهور یک نظام نو، نظام قبلی را تخریب میکند برای مثال زمانی که اتومبیل وارد بازار میشود کسبوکار درشکه سوارها بهمرور جمع میشود و زمانی که مترو روی کار میآید بخشی از مسافرانی که با تاکسی جابجا میشدند، مترو را جایگزین مینمایند، وقتی این اتفاق میافتد موضعگیری پیش میآید و مقاومت ایجاد میشود.
به گفته وی، وقتی فروشگاههای زنجیرهای بهعنوان نظام مدرن توزیع روی کار میآیند، بهطور طبیعی نظام سنتی که در قدیم بهصورت حجره در بازار کار میکردند و بعد از آن بهصورت بقالی شروع بکار کردند، را تحت تأثیر قرار میدهند.
وی چالش بعدی را نبود مدل کسبوکار ایرانی برای صنایع جدیدالورود دانست و گفت: وقتی صنعت جدیدی در کشور وارد میشود، مدل کسبوکار بینالمللی برای آن وجود دارد اما الزاماً این مدل در ایران جوابگو نیست ضمن آن که نبود مدل کسبوکار بومی به معنای آن است که نیروی انسانی تربیتشده در حوزه صنعت تازه وارد وجود ندارد.
قائممقام مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش نبود زیرساخت آی تی، فقدان نهادهای پشتیبان، کمبود زیرساختهای قانونی بهویژه در زمینه فرانچایز، عدم تناسب در زنجیره تأمین و مبحث ساختار سبد محصولات برای مشتریان را از جمله چالشهای دیگر عنوان کرد که این شرکت توانست با تدوین راهکارهایی جامع در مسیر رفع چالشها گام بردارد.
وی گفت: در شرایطی که یک شرکت از جهات مختلف تحت هجوم قرار میگیرد، واکنشهای مختلفی از خود ساطع میکند که در مواجهه با این موضوع، جهت ایجاد انسجام باید متوسل به استراتژی شد تا همه اجزای سازمان حول آن استراتژی در حرکت باشند.
وی تأکید کرد: زمانی که با هدف ایجاد هماهنگی در سازمان یک استراتژی بیان میشود، آن استراتژی بایستی ساده و قابلفهم باشد و تمامی فعالیتهای سازمان برای دستیابی به این چشمانداز برنامهریزی گردد.
صبوری اظهارداشت: نقشه استراتژی باید حفظ تعادل در سازمان را به همراه داشته باشد و در مسیر دستیابی به چشمانداز باید انسجام آن حفظ شود تا شاهد تشریکمساعی کل سازمان باشیم.
وی با اشاره به لزوم واقعگرایانه، قابل تحقق و جذاب بودن چشمانداز برای سازمان و بیان بسیار صریح آن بیان کرد: چشمانداز افق کوروش حضور در بین ۲۵۰ خردهفروش برتر دنیا است که برای دستیابی و تحقق آن بسیار امیدوار هستیم.
برچسب ها :مدیرعامل،فروشگاه،استراتژی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0