از هزینه بالای بیمه تا درآمدی که با هزینه تناسب ندارد
به گزارش قائم آنلاین، حمل و نقل در کشور ما توسط دست اندرکاران راه و ترابری و فعالان در حوزه حمل نقل شهری و بین شهری و بین المللی صورت میگیرد و در پی تحولات اقتصادی کشور سامانه حمل و نقل هم دچار تغییرات و تحول شد و از نظر کیفیت و کمیت در محدودیت
به گزارش قائم آنلاین، حمل و نقل در کشور ما توسط دست اندرکاران راه و ترابری و فعالان در حوزه حمل نقل شهری و بین شهری و بین المللی صورت میگیرد و در پی تحولات اقتصادی کشور سامانه حمل و نقل هم دچار تغییرات و تحول شد و از نظر کیفیت و کمیت در محدودیت قرار گرفت.
سامانه حمل و نقل به هر وسیلهای که بساط ایاب و ذهاب را فراهم کند اطلاق میشود، دوچرخه، موتور، خودرو، اتوبوس، قطار، هواپیما و غیره همه وسایل حمل و نقل هستند که توسط رانندگان از مکانی به مکان دیگر منقل شده و وظیفه حمل افراد یا بار برعهده دارند.
اتفاقا ۲۶ آبان به روز رانندگان نیز معروف است البته رانندگانی که شغل اصلیشان حمل و نقل بوده و از این طریق امرار معاش میکنند و کم نبودند رانندگانی که در حین حمل و نقل جان و مال خود را از دست دادند در هر استان یا شهری از این قبیل افراد به وفور میتوان یاد کرد، پس به راحتی میتوان گفت رانندگی شغل پرمخاطرهای است.
به سراغ راننده ۳۵ ساله ساروی رفتیم و از او خواستیم از معایب و فواید مشکلات و نکات مثبت این شغل بگوید
حسینی با اشاره به اینکه خوشحالم که روزی با عنوان روز حمل و نقل و رانندگان در تقویم وجود دارد تا فرصتی برای توجه به این حوزه باشد، گفت: من از دوران کودکی به رانندگی علاقه فراوانی داشتم از همان دوران ابتدایی در کنار پدرم که راننده تاکسی بود مشغول یادگیری رانندگی شدم.
وی افزود: یادم میآید پاهایم به پدال و گاز نمیرسید ولی دست از تلاش برنمیداشتم تا اینکه روزی برای پدرم سانحه بدی اتفاق افتاد، او در حال پرکردن باک گاز خودرو با گاز مایع بود ناگهان دچار آتش سوزی شده و پاهایش آسیب شدیدی دید.
این راننده خاطرنشان کرد: پس از آن دیگر پدرم قادر به ادامه کار رانندگی نبود این بود که من تا رسیدن به سن قانونی منتظر مانده و پس از آن خواستم که رانندگی تاکسی را ادامه بدهم ولی پدرم که خاطره خوبی از این شغل نداشت مانع شد.
حسینی بیان کرد: پس از این من به ناچار رانندگی با نیسان را انتخاب کردم و در این راه قدم گذاشتم در استان مازندران هم بساط کار با نیسان آماده است، ولی چهار سالی است که پشیمانم چرا که دخل و خرج با هم جور نیست استهلاک و هزینههای جانبی بالا و کرایهها کم است.
وی خاطرنشان کرد: فقط یک راننده دردودل ما را میفهمد هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایات ما وجود ندارد ماندهام در خرج و اداره زندگی! چرا که درآمد دیگری ندارم از طرفی رانندگان نیسان بیمه نمیشوند اگر هم بشوند هزینههای بسیار بالایی دارد که از عهده ما خارج است.
این راننده گفت: حمل و نقل از طریق نیسان نسبت به کامیون بصرفهتر و برای بارهای محدودتر است، من برای دریافت کرایه بیشتر به شهرهای دور سفر میکنم و مجبورم شبهای زیادی را در جادهها بسر کنم.
وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: با اینکه خودروی من دوگانه سوز است ولی اصلاح قیمت بنزین موجب افزایش هزینههای رفت و آمد شده است، نگرانی در این بخش هم به مشکلات دیگر اضافه شد.
رانندگان یکی از ارکان مهم در حمل و نقل و اقتصاد کشور هستند که نیاز به حمایت بیشتری دارند و دولت باید با اجرای برنامههایی از این قشر زحمت کش حمایت لازم را داشته باشد تا دچار مشکل نشویم.
برچسب ها :بنزین، کامیون ،گاز مایع
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0