نیازمند فرهنگسازی برای حذف رسید دوم تراکنشها هستیم
به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام ایران کیش، بهزاد علی پور با بیان اینکه این شرکت در راستای تحقق شعار پرداخت سبز و صرفهجویی در مصرف کاغذ بهطور ویژه کاهش مصرف کاغذ رسیدهای تراکنش در این شرکت را در دستور کار قرار داده است ادامه داد: آنچه باقی میماند از حیث فرهنگسازی است که خود
به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام ایران کیش، بهزاد علی پور با بیان اینکه این شرکت در راستای تحقق شعار پرداخت سبز و صرفهجویی در مصرف کاغذ بهطور ویژه کاهش مصرف کاغذ رسیدهای تراکنش در این شرکت را در دستور کار قرار داده است ادامه داد: آنچه باقی میماند از حیث فرهنگسازی است که خود پشتیبانان و پذیرندگان و همچنین خریداران در این زمینه نقش دارند.
معاون فناوری اطلاعات ایران کیش در پاسخ به اینکه چگونه میتوان کاغذ رسید دستگاه کارتخوان را کوتاه کنیم گفت: همانطور که گفته شد برای این کار نخست احتیاج به زیرساخت نرمافزاری است که فراهم شده و دوم فرهنگسازی که باید صورت بگیرد.
علی پور از سویی با اشاره به لزوم حذف رسید دوم تراکنش برای پذیرنده اظهارکرد: واقعاً نیازی به رسید دوم تراکنش نیست چرا که تراکنشها هم پیامک میشود و هم فروشنده از طریق سامانه MRS و یا سامانههای گزارشاتی که از طریق خود پایانههای فروش قابل دسترس است به اطلاعات تراکنشی دست میابد و دیگر احتیاج به رسید دوم ندارد، هر چند ممکن است هماکنون برخی از پذیرندگان با حذف رسید دوم موافق نباشند اما بهمرور باید این موضوع را جا انداخت. میشود بهصورت اجبار و قانون رسید دوم را حذف کرد، اما تا زمانی که پذیرندگان توجیه نشوند، این کار صحیح نیست، در حال حاضر صدور رسید دوم بهصورت یک فرایند اختیاری برای پذیرنده در نظر گرفته شده است.
او درباره فرهنگسازی برای حذف رسیدهای کاغذی برای پذیرندگان میگوید: در حال حاضر بسیاری از امور روزانه تبدیل به یک عادت شده، مانند اینکه پذیرندگان بهصورت عادی تراکنش دوم را چاپ و حسابهایشان را بر مبنای آن محاسبه میکنند در حالی که در مدلهای مختلف پوز میتوان تا پنجاهوشش هزار تراکنش اخیر را در خود دستگاه داشته و آن را به پذیرنده گزارش داد. یا میتوان از طریق سامانه MRS این اطلاعات دریافت شود؛ اما این موضوع یک آگاهی، یک ترک عادت و یک فرهنگسازی توأمان میخواهد که باید با هم انجام شود. این کار از طریق اطلاعرسانی، برنامههای تبلیغاتی صورت میگیرد و خود پشتیبانان میتوانند بیشترین نقش را در آگاهسازی پذیرندگان داشته باشند، ایران کیش متولی ایجاد زیرساخت فنی بوده، بهغیراز این هر ایدهای که از سمت پذیرندگان بیاید آمادهایم تا آنها را عملیاتی کنیم.
وی اضافه میکند: با توجه به تعریف فونتها و محدودیتهایی که هر دستگاه داشته مصرف کاغذ را به کمترین حد رساندیم از سویی کاهش اندازه کاغذ بیشتر از ۴ سانتیمتر برای برش از دستگاه امکانپذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ فناوری تا حذف کامل کاغذ دستگاههای پوز میتوان اقدام کرد گفت: در این راستا میبایست قوانین شاپرکی را هم در نظر داشته باشیم.
علی پور در ادامه با اشاره به لزوم حذف رسید دوم تراکنشها تاکید کرد: سامانههایی که برای پذیرندگان در ارتباط با گزارشها داریم جزو کاملترین سامانههاست، اگر بازهم نیازمندی اعلام شود آن را نیز لحاظ میکنیم اما در حال حاضر اطلاعاتی که سامانههای ما میدهند آنقدر کامل هستند که نیاز به چاپ رسید دوم نداشته باشیم. بنابراین این زیرساخت در حال حاضر وجود دارد اگر به ایران کیش باشد از همین فردا آمادگی حذف رسید دوم را خواهد داشت اما اینکه چه زمان پذیرندگان آمادگی این موضوع را دارند، بحثی دیگر است.
علی پور گفت: نمیتوان صرفاً با اجبار قانون، پذیرندگان را وادار کنیم که دیگر رسید دوم دریافت نکنند، اگر بنا به اجرایی شدن کاری است باید همه شرکتهای پرداخت بهصورت جمعی دست به این کار بزنند.
وی درباره کاهش هزینههایی که این کار نهفقط برای شرکت بلکه برای کشور دارد گفت: با توجه به افزایش قیمت کاغذ، این صرفهجویی و کاهش هزینه واقعا قابل توجه است؛ اما بهصورت کلی معتقدم که تا همینجا نیز بخش عمدهای از فرهنگسازی برای حذف رسید دوم توسط پذیرندگان انجام شده و این روند میتواند ادامه بیابد.
برچسب ها :فناوری ،کیش،نرمافراز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0