انتقاد عریقات از تولد “صهیونیستهای عرب” بعد از عادیسازی امارات
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از عربی ۲۱، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در مقالهای در سایت رسمی سازمان آزادیبخش نوشت، آمدن یهودیان به فلسطین بعد از تبلیغاتی صورت گرفت که صهیونیستها انجام داده بودند، این یک جنبش سیاسی بود که در مرکز و شرق قاره اروپا در اواخر قرن
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از عربی ۲۱، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در مقالهای در سایت رسمی سازمان آزادیبخش نوشت، آمدن یهودیان به فلسطین بعد از تبلیغاتی صورت گرفت که صهیونیستها انجام داده بودند، این یک جنبش سیاسی بود که در مرکز و شرق قاره اروپا در اواخر قرن نوزدهم ظاهر شد و یهودیان را به مهاجرت به اراضی فلسطین فراخواند، با این بهانه که فلسطین اراضی آباء و اجدادی یهودیان است.
وی تصریح کرد: به کارگیری دین بنا به اهداف سیاسی، همچنین در نزد مسیحیان صهیونیستهای تندرو به صورتهای متعددی ظاهر شد و با محوریت تایید و حمایت و پیشرفت اسرائیل بود و در مقابل آن، عقبماندن عربها و مسلمانان و فساد آنها و عدم برخورداری آنها از دموکراسی رخ داد.
عریقات بعد از مقدمه خود این سوال را طرح کرد، آیا امروز شاهد میلاد صهیونیستهای عرب به صورت علنی هستیم؟ کسی که مطالب مدافعان تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل را میخواند، میبیند که اسرائیل، آزادی و پیشرفتش مورد تمجید قرار گرفته است، کار به جایی رسید که برخی گفتند “فلسطین آرمان من نیست” و “اسرائیل همپیمانی وفادار است”، در مقابل دشنامهایی به مردم فلسطین داده شد و اینکه از آنها قدرنشناسی شد و رهبرانش به فساد متهم شدند، آن هم صرفاً به این دلیل که مردم فلسطین به پایبندی خود به طرح صلح عربی، به منشور اتحادیه عرب، منشور سازمان همکاری اسلامی، منشور شورای همکاری خلیج (فارس) و قوانین بینالمللی و مخالفت با تصمیم امارات اصرار ورزیدند.
عریقات مدافعان عادیسازی روابط امارات را اینگونه توصیف کرد که آنها “کاتبان قصرها، صاحبان قلمهای اجیر شده و فاقدان جهتگیری هستند که به خدمت گرفته شدهاند و کسی که خریده میشود تبدیل به بردهای میشود که اراده ندارد و زمانی که تلاش میکند این مساله را انکار کند خجالت و شرمساری را از دست داده و همه چیز برای او قابل توجیه میشود.
وی این سوال را مطرح کرد که این چه زمانی است که قلمهای ارزشمند در دست صاحبان بیقیمت قرار میگیرد، در زمانی که در آن جعل حقایق صورت میگیرد یا خلط مبحث شده یا حتی وجود حقایق انکار میشود.
عریقات تاکید کرد: تصمیم امارات، بیشترین خنجر مسموم را بر پشت ملت فلسطین وارد کرد، چراکه ما به عنوان مردمان فلسطین به عربی بودن مسالهمان و به امنیت ملی عربیمان ایمان داریم و سازمان آزادی بخش نپذیرفت که ابزاری به دست رژیمها یا سازمانهایی باشد که تلاش کردند آن را به کار بگیرند.
وی ادامه داد: توافق سه جانبه عنوانش فلسطین نبود، بلکه محورهای منطقهای بودند. ما حامی حاکمیت عراق و حاکمیت سوریه و تمامیت اراضیشان هستیم و هر تلاشی با هر توجیهی برای لطمه زدن به حاکمیت و تمامیت عراق و سوریه و دیگر کشورهای عربی را رد میکنیم، ترکیه این موضع را به خوبی میداند، پس چرا بردگان و کسانی که در بازارهای بردگان خریداری شدهاند تلاش میکنند که مردم فلسطین را به این محور یا آن محور ربط دهند، علی رغم اینکه موضع سازمان آزادی بخش شفاف و مشخص است و ویژگی آن استقلال تصمیم فلسطین است.
عریقات در پایان گفت: ما گزینهای برای تعارف یا کوتاهی نسبت به حقوق ملی مشروعمان نداریم اما مساله صهیونیستهای عرب، موضوع نوشته آتی من خواهد بود که در حال حاضر، در حال مستندسازی هر آنچه هستم که گفته میشود یا با یک توئیت، مصاحبه، مقاله، اتهام، بدنام کردن نوشته میشود، من ماموریت مواخذه صهیونیستهای عرب را به فرزندان و نوادگانشان میسپارم، ما در مقابل خطرناکترین پدیدهای هستیم که در جهان عرب ما از زمان قرمطیان در حال شکل گیری است.
برچسب ها :فلسطین، اسرائیل، امارات
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0