کد خبر : 243862
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دسامبر 2020 - 17:20
-

کوچ مشتریان بازار طلای شهرهای قرمز به شهرهای همجوار

کوچ مشتریان بازار طلای شهرهای قرمز به شهرهای همجوار

به گزارش قائم آنلاین، با تعطیلی حالا سه هفته‌ای در کلان شهر‌های قرمز، اصناف با توجه به مشکلات کرونایی ۹ ماه اخیر، ناگزیر به پرداخت هزینه‌های سربار واحد‌های خود شده‌اند و تنها امیدشان این است که دولت به عنوان حامی، بخشی از این ضرر و زیان‌ها را پرداخت کند. حالا بر اساس تصمیم ستاد مقابله

به گزارش قائم آنلاین، با تعطیلی حالا سه هفته‌ای در کلان شهر‌های قرمز، اصناف با توجه به مشکلات کرونایی ۹ ماه اخیر، ناگزیر به پرداخت هزینه‌های سربار واحد‌های خود شده‌اند و تنها امیدشان این است که دولت به عنوان حامی، بخشی از این ضرر و زیان‌ها را پرداخت کند.

حالا بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا کلیه واحد‌های صنفی اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه که در خیابان و یا مجتمع‌های تجاری و حتی بازارهای استان فعالیت دارند ملزم به تعطیلی شده‌اند، اما بار هزینه‌ها بر این صنوف کاسته نشده است و همچنان در حال افزایش است.

محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا در مازندران گفت: متاسفانه پس از دو هفته تعطیلی، مجددا تعطیلی بازار طلا در مرکز مازندران و شهرهای قرمز استان، یک هفته دیگر تمدید شد.

وی افزود: ما نیز برای سلامتی مردم، ارزش قائلیم؛ اما واقعا با این اوضاع، لطمه سنگینی به بازار و کسبه بازار طلا وارد شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: بسیاری از کسبه بازار طلا، مستاجر هستند، حال بماند که در کنار این اجاره، مالیات، پول آب، برق، گاز، بیمه کارگر، حقوق و سایر هزینه‌ها، روی دست کسبه سنگینی می‌کند و باید از جیب پرداخت کنند.

نصیری گفت: این روزها سقوط قیمت‌ها در بازار در کنار تعطیلی و عدم انجام معاملات، ضربه سنگینی به بازار طلا به ویزه در شهرهای قرمز استان وارد کرده است.

وی اذعان کرد: زیانی که طلافروشان در ایام کرونا و تعطیلی‌های چندباره در سال جاری داشتند، بسیار زیاد است و متاسفانه هیچ حمایتی نیز از کسبه نشده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، تصریح کرد: تبعات این تعطیلی، بعدا گریبان‌گیر کسبه بازار طلا خواهد شد؛ چرا که با تعطیلی بازار طلا در مرکز استان، مشتریان و خریداران بازار طلا، روانه شهرهای همجوار نظیر نکا، قائم‌شهر، بابل و بهشهر شده‌اند و در آینده هم مشتریان برای تعویض و سایر معاملات به همین شهرها مراجعه می‌کنند.

این فعال صنفی بازار طلا در استان مازندران تأکید کرد: واقعا تداوم تعطیلی برای هفته‌های آتی نیز به یک نگرانی و دغدغه جدی برای کسبه بازار طلا مبدل شده است، سوال اینجا است که درآمد این کسبه چه می‌شود؟ هزینه‌ها را باید از کجا تامین کرد؟ زیان کسبه را چه کسی جبران می‌کند؟

وی در خصوص تازه‌ترین قیمت‌های طلا و سکه در بازار، بیان کرد: قیمت هر گرم طلا در بازار امروز، یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و هر مثقال نیز ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، ادامه داد: قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز ۱۲ میلیون تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و ربع سکه ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

نصیری با اشاره به قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دلار در بازار امروز، متذکر شد: قیمت سکه طی هفته‌های اخیر یک روند تقریبا نزولی داشته است و تا کانال ۱۰ میلیون تومانی نیز عقب نشینی کرد.

وی اعلام کرد: فعلا بازار به یک ثبات نسبی رسیده ایت اما نمی‌شود زیاد روی آن حساب کرد؛ چرا که هر لحظه امکان نوسان و حرکت رو به بالا وجود دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، عنوان کرد: علت روند موقت نسبی بازار طلا بیشتر به تعطیلی چند هفته‌ای بازار و گزینه‌های رو میز مسئولان بر می‌گردد و این احتمال که با باز شدن بازار طلا، مجددا شاهد روند صعودی باشیم، زیاد است.

گفتنی است کارشناسان و تحلیلگران بازار طلا با اشاره به تعطیلات کرونایی واحد‌های صنفی طلا و جواهر معتقدند صنوف در انتظار ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت هستند؛ در غیر این صورت واحد‌های این صنف به دلیل هزینه‌ها و عدم درآمد مکفی نمی‌توانند در مقابل سایر تکان‌های اقتصادی تاب‌آوری کنند و ورشکستگی این واحد‌ها قطعی خواهد شد.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در مازندران، بسیاری از  اصناف و کسبه با محدودیت‌های بسیاری روبرو شده‌اند و به رغم اتخاذ تصمیمات حمایتی از سوی دولت، بسیاری از اصناف و کسبه با مشکلات اقتصادی روبرو شده و هستند.

هم‌اکنون تمامی اصناف و کسبه فعال در سراسر کشور با مشکل مشابهی مواجه شدند و در تامین معیشت خود با مشکل مواجه شده‌اند و بسیاری از آن‌ها از عدم تخصیص بسته‌های حمایتی گلایه‌مند هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =