سدا، سامانه درمان الکترونیک؛ خدمتی از بیمه ایران در ۱۴۰۰
اگر از بیمهگزاران بیمه ایران هستید، حتما لازم است سامانههای خدمات آنلاین این شرکت بیمه را بشناسید.
به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام بیمه دات کام، سامانه درمان الکترونیک (سدا) شما امکان دریافت سوابق هزینههای درمانیتان را میدهد. البته در این سامانه شما قادرید، اطلاعات دیگری نیز کسب کنید. برای آشنایی با این سامانه بیمه ایران همراه ما باشید.
سامانه درمان الکترونیک چیست؟
هر شرکت بیمه معمولا برای ارائه خدمات آنلاین به بیمهگزاران خود، یک سامانه الکترونیکی دارد. در این سامانهها بیمهگزاران آن شرکتها، میتوانند سوابق درمانی، هزینههای درمان و انواع طرحهای بیمهای و … دریافت کنند. سامانه درمان الکترونیک (سدا) مختص شرکت سهامی بیمه ایران است. طبق نظر این شرکت، تاکنون هیچکدام از شرکتهای بیمه بازرگانی ارائه دهنده خدماتی با این وسعت نبودهاند. این سامانه، تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد را به شعبه مرکزی بیمه ایران و اطلاعات درمان بیمهشدگان متصل مینماید. این شرکت بیمه، دوازده هزار مرکز فعال طرف قرارداد در سراسر کشور دارد.
خدمات ارائه شده در سامانه سدا
بیمهگزاران میتوانند با ثبتنام در قسمت بیمهشدگان سامانه سدا از وضعیت پرونده بیمه خود آگاهی یابند. در این سامانه اطلاعاتی از جمله: سوابق تمامی هزینههای دریافتی بیمهشده اصلی و بیمهشدگان تحت تکفل به تفکیک سال، نوع قرارداد و جزییات درمانی قابل مشاهده است. بیمهگزاران میتوانند تعرفههای مصوب بیمه تکمیلی درمان اعم از طرحهای طلایی، نقرهای و همگانی را در این سامانه دریافت کنند. همچین بیمه شده میتواند از روند بررسی پرونده خود، افراد تحت تکفل، هزینههای انجام شده و مبلغ قابل پرداخت اطلاع یابد.
بخشهای مختلف سامانه سدا
سامانه درمان الکترونیک (سدا)، سه بخش دارد که شامل: ورود به سامانه مراجع درمانی، سامانه بیمهشدگان و ثبت مراجع درمانی جدید میشود.
سامانه مراجع درمانی
از سامانه مراجع درمانی برای پذیرش بیمهشدگان در بیمارستانها و مراکز جراحی طرف قرارداد، استفاده میشود. کاربران ارشد در هر مرکز برای ثبت موارد بستری باید از طریق این سامانه اطلاعات بیمار را وارد کنند.
سامانه بیمهشدگان
بیمهگزاران بیمه ایران از طریق این بخش به سوابق هزینههای درمانی و … دسترسی پیدا میکنند. بیمهشدگان برای ورود باید ابتدا در سامانه بیمهشدگان ثبتنام کنند.
ثبت مراجع درمانی جدید
در این بخش، اطلاعات مربوط به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران، ثبت میشود. این قسمت برای تنظیم قراردادها و پرداخت مطالبات شرکت اضافه شده است. مراجع درمانی در راستای پروژه کارت الکترونیک درمان بیمه ایران و نصب دستگاه پذیرنده کارت(Pos) در این بخش سامانه ثبتنام میکنند.
ما به شما پیشنهاد میکنیم که راهنمای کامل سامانه درمان الکترونیک بیمه ایران را به طور کامل در این مطلب بخوانید:
https://bimeh.com/mag/darman-iran-insurance/
مزایای استفاده از سامانه سدا در بیمه ایران
بیمهگزارانی که از سامانه درمان الکترونیک (سدا ) شرکت بیمه ایران استفاده میکنند از مزایایی زیر برخوردار میشوند:
عدم نیاز به داشتن کارت درمان تکمیلی برای بیمهشدگان.
عدم نیاز به دریافت معرفینامه و مراجعه حضوری جهت بستری در بیمارستانهای طرف قرارداد با بیمه ایران در کل کشور.
امکان صدور معرفی نامه الکترونیکی « بستری و سرپایی» توسط مراجع طرف قرارداد در هر ساعت از شبانهروز: این مورد با کنترل مبلغ مانده تعهد، فرانشیز بیمه و استعلام اعتبار قرارداد شرکت سهامی بیمه ایران همراه است.
تلفن پشتیبانی ۰۹۶۶۸ بصورت تمام وقت آماده پاسخگویی میباشد.
اعتبار سنجی و دریافت استعلام سقف تعهدات باقیمانده بصورت لحظهای
ارسال پیامک به بیمهگزار در زمان دریافت خدمت از مراجع درمانی.
استفاده از این سامانه موجب تسهیل در استفاده از خدمات درمان تکمیلی میشود.
عدم طی کردن پروسههای زمانبر اداری جهت ارائه اسناد و فاکتورها برای دریافت هزینه از شرکت.
آسایش و اطمینان خاطر بیمهشدگان در ایام تعطیل و خارج از وقت اداری جهت استفاده از بیمه تکمیلی.
اگر بیمهگزار دارای بیمه تکمیلی باشد، در هر ساعت از شبانه روز میتواند با ارائه کدملی و دفترچه درمان به مراجع درمانی طرف قرارداد مراجعه کند. اگر هزینه مورد نظر در تعهدات قرارداد بیمه باشد، میتواند بدون پرداخت وجه از خدمات درمانی استفاده کند.
برای کسب اطلاعات کامل در مورد بیمه تکمیلی به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://bimeh.com/mag/what-is-supplementary-health-insurance/
ثبتنام در سامانه سدا بیمه ایران
مراحل ثبت نام در سامانه سدا به شرح زیر است:
ابتدا وارد سامانه سدا darman.iraninsurance.ir شوید.
بر روی گزینه ( سامانه بیمهشدگان) کلیک کنید.
در این صفحه، گزینه « ثبت اطلاعات کاربری» را انتخاب نمایید.
در این صفحه اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه بیمهگزار را وارد کنید.
سپس بر روی گزینه « ذخیره» کلیک نمایید.
در این هنگام کلمه عبور از طریق پیامک به شماره تلفن همراه وارد شده ارسال میشود.
در صفحه بعد کلمه عبور را وارد کنید و دکمه « ورود» را بزنید.
نهایاتا شما به منوی کاربری خود وارد میشوید. در این صفحه میتوانید سوابق هزینههای دریافتی بیمه شده اصلی و افراد تحت تکفل و… را مشاهده کنید.
برای ورودهای بعدی به سامانه، در قسمت نام کاربری، کد ملی را وارد کنید. کلمه عبور نیز همان متنی است که به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه، پیامک شده است.
خلاصه
در این مقاله یکی از سامانههای خدمات الکترونیک بیمه ایران را معرفی کردیم. سامانه درمان الکترونیک بستری آنلاین است که بیمهگزاران میتوانند به کمک آن از سوابق هزینههای درمانی و… اطلاع یابند. استفاده از این سامانه برای بیمهشدگان مزایایی دارد که در متن مقاله به تفصیل بیان شد. در نهایت نیز روش ثبتنام در سامانه را توضیح دادیم.
منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)
برچسب ها :سامانه ، الکترونیک ، بیمه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0