طبقاتی کردن آموزش و پرورش امری نامطلوب است
به گزارش قائم آنلاین،رضوان حکیم زاده در همایش استانی درس پژوهی که در سالن همایش های هلال احمر شهرستان قائمشهر در حال برگزاری است، اظهار کرد: معلمان مدارس ابتدایی مازندران بالاترین مدارک تحصیلی ابتدایی در کشور را دارا هستند. وی با اشاره به سخنان عده ای که گفتند قرآن را از آموزش و پرورش حذف
به گزارش قائم آنلاین،رضوان حکیم زاده در همایش استانی درس پژوهی که در سالن همایش های هلال احمر شهرستان قائمشهر در حال برگزاری است، اظهار کرد: معلمان مدارس ابتدایی مازندران بالاترین مدارک تحصیلی ابتدایی در کشور را دارا هستند.
وی با اشاره به سخنان عده ای که گفتند قرآن را از آموزش و پرورش حذف کردید, افزود: آموزش و پرورش در سال جاری اولین دستگاه دولتی فعال در فرهنگ قرآنی شد و آموزش قرآن فقط خواندن قرآن نیست و روش تربیتی پیامبران الهی باید پرهیز از فشار باشد و اجبار نتیجه بخش نبوده و روش معلم باید در دوره ابتدایی در کنار حفظ و روان خوانی قرآن انجام شود.
حکیم زاده با اشاره به اینکه در معاونت وزارت آموزش و پرورش, جایگاه معلمان کلاس اول ابتدایی تاثیر گزارترین جایگاه است، بیان کرد: در این راستا طرح کارآمد با رویکرد برنامه ها تربیتی را راهبری می کنیم و در این طرح مدیر مدرسه به همکاری معلمان خواهد آمد و محور فعالیت در تمرکز زدایی است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور در مورد تخصیص اعتبارات در حوزه آموزش ابتدایی، خاطرنشان کرد: ۵۰درصد از اعتبار بخشی ها مقرر شد اما تنها ۸درصد اختصاص یافت که با پیگیری های بعمل آمده این اعتبار تزریق شد.
این مسئول با بیان اینکه آسیب شناسی در بخش آموزش ابتدایی اجرا می شود افزود: آمار سازی در آموزش پرورش بی مفهوم است و تنها عملکرد صحیح مد نظر است و در این راستا نباید آمار زدگی داشت.
حکیم زاده طبقاتی کردن آموزش و پرورش را امری نامطلوب توصیف کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش طبقه بندی شود هر فرد که پول بیشتری داشت تحت آموزش بهتری قرار می گیرد و دراین راستا مدارس تیزهوشان در پایه هفتم و اول تناقض در آموزش کیفی توصیفی دارد .
وی تصریح کرد: چطور بعد از آموزش کیفی توصیفی آزمون سختی برای ورود به مدارس تیزهوشان گرفته می شود و این مهم مافیای اقتصادی داشته که پشت این قضایا قرار دارد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش کشور، بیان کرد: در این راستا اقداماتی انجام شده و ازسوی معاونت آموزش ابتدایی درخواستی مبنی بر برداشته شدن آزمون تیز هوشان از مقطع اول ابتدایی و انتقال این آزمون به مقطع دوم درصورت لزوم مطرح شده است .
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که در تیزهوشان درس می خوانند بیشتر سخت کوش هستند تا با هوش و حضور در مدارس تیزهوشان دانش آموزان را متوقع بار آورد و در امتداد آن بر درصد رفتن المپیادی ها به خارج از کشور افزوده و فرار مغزها اتفاق می افتد وبه دلیل توقعات دانش آموزان , پس از رفتن به خارج از کشور و درج ندارج علمی بالاتر برای خدمت به کشور باز نمی گردند.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0