کد خبر : 29373
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 جولای 2017 - 8:50
-

«کارگران فاقد بیمه» با این شماره تماس بگیرند

«کارگران فاقد بیمه» با این شماره تماس بگیرند

به گزارش قائم آنلاین، محمد حسن‌زدا با بیان اینکه قانون بیمه تأمین اجتماعی، قانون جدیدی نیست بلکه کاملا لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: در حال حاضر با نظارتهایی که صورت گرفته، شاهد حضور بیش از یک میلیون کارفرما به سازمان تامین اجتماعی هستیم که نسبت به بیمه کارگران خود اقدام می‌کنند. وی در پاسخ به شائبه قانونی

به گزارش قائم آنلاین، محمد حسن‌زدا با بیان اینکه قانون بیمه تأمین اجتماعی، قانون جدیدی نیست بلکه کاملا لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: در حال حاضر با نظارتهایی که صورت گرفته، شاهد حضور بیش از یک میلیون کارفرما به سازمان تامین اجتماعی هستیم که نسبت به بیمه کارگران خود اقدام می‌کنند.

وی در پاسخ به شائبه قانونی در مورد اینکه برخی از کارفرمایان تصور می‌کنند که کارگر خود را باید بعد از ۳ ماه بیمه کنند، تصریح کرد: این امر در قانون پیش‌بینی شده اما ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد لذا کارفرمایان مؤظف به بیمه کارگران خود از همان روز اول کار هستند.

حسن‌زدا با اشاره به اینکه تنها ٣ میلیون نفر کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند، خاطرنشان کرد: اگرچه ما روی عدد ٣ میلیون نفر کارگر فاقد بیمه هم شک داریم اما قبول داریم که برخی از کارگران به دلیل کمبود آگاهی تحت پوشش بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بعضی از کارگران جای ثابتی برای کار نداشته بنابراین با احتساب این کارگران تعداد بیمه نشده‌ها زیادتر از میزان اعلام شده می‌شود، گفت: ما به کارفرمایان شرکتهای مجازی توصیه می‌کنیم که اگر کارگرانشان را تحت بیمه قرار دهند طبیعتا آن نیرو با انگیزه بیشتری کار می‌کنند و بهره‌وری هم بالا می‌رود.

وی با بیان اینکه کارگران فاقد بیمه می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته یا از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰ این موضوع را با سازمان تامین اجتماعی اطلاع دهند، یادآور شد: کارگران فاقد بیمه با واحد ارتباطات مردمی این سازمان تماس گیرند تا بعد از بررسی مأموران سازمان، نسبت به بیمه آنها اقدام شود؛ در این شرایط کارگر بیمه و کارفرما هم جریمه می‌شود.

حسن‌زدا در پاسخ به این سؤال که کارگر بعد از شکایت، امنیت شغلی خود را از دست می‌دهد، اذعان داشت: ما پیگیری می‌کنیم که بعد از جریمه، کارفرما عذر کارگر را نخواسته باشد.

وی تصریح کرد: بازرسیهای سازمان تامین اجتماعی، هوشمند و در ۱۰ استان به صورت پایلوت صورت می‌گیرد که قرار است تا پایان سال کل کشور را پوشش دهد؛ ما بعد از دریافت کد پستی به یکایک آدرسهای پستی رجوع می‌کنیم و در تلاش هستیم تا حتی یک مورد تخلف صورت نگیرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای رسیدگی به درخواست کارگر بر طبق قانون نظام صنفی باید شکایتی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شکل این شکایت می‌تواند به هر صورتی از جمله به شکل صوتی و یا حتی پیامکی به شماره  ۱۴۲۰ باشد لذا کارگران فاقد بیمه در صورت تماس با شماره ۱۴۲۰ دیگر نیازی به شکایت مکتوب از کارفرمای خود ندارند و همان پیام صوتی حکم شکایت مکتوب را برای سازمان تامین اجتماعی دارد.

وی با اشاره به قانون بیمه متفاوت کارگران ساختمانی اظهار کرد: براساس قانون، کارگران ساختمانی مؤظف به پرداخت ٧ درصد و کارفرمایانشان هم ۲۰ درصد سهم بیمه کارگر را می‌پردازند، حال تفاوت کارگران ساختمانی با سایر بیمه‌شدگان در این است که اگر پرونده سالانه بیمه شده بسته شود دیگر هیچ نهاد و سازمان و حتی دولت تعهدی برای پرداخت کسری بیمه شده ندارد در حالی که در سایر انواع بیمه‌ها، دولت متعهد به پرداخت حق بیمه است حتی اگر پرونده سالیانه بسته شده باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =