کد خبر : 311812
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اکتبر 2022 - 19:05
-

احتمال آب‌گرفتگی و جاری‌شدن روان آب در مازندران

احتمال آب‌گرفتگی و جاری‌شدن روان آب در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: براساس هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، از بامداد سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه شاهد بارش‌های رگباری در استان خواهیم بود.

به گزارش عصرقائم،  احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران، اظهار کرد: براساس هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور موج تراز میانی جو از بامداد سه‌شنبه ۱۰ آبان شاهد رگبار باران در استان هستیم.

وی با بیان اینکه رگبار باران  تا اوایل صبح چهارشنبه ۱۱ آبان ماه امسال در آسمان مازندران تداوم دارد، افزود: طی این مدت شاهد بارش باران(گاهی رگبار باران)، کاهش دما، وزش باد نسبتا شدید موقتی، رعدوبرق و پدیده مه در ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه بارشی، کل استان خواهد بود، تصریح کرد: احتمال آب‌گرفتگی، جاری شدن روان‌آب محلی و کاهش دید در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اسدی ادامه داد: با توجه به فعالیت این سامانه توصیه بر پاکسازی کانال‏های هدایت آب سطحی در سطح شهرها، احتیاط در تردد جاده‌ای و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مقاوم‌سازی سازه‌های سست بنیاد است.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز پنج‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری در بعدازظهر و شب ابری با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌‌شود.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران به‌تدریج به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: براساس پیش بینی هواشناسی با شکل گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی از صبح فردا سه شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش دما، بارش باران، پدیده مه در ارتفاعات و احتمال رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

محمدی شیرکلایی افزود: احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان آب محلی، پدیده مه و کاهش دید در محور‌های کوهستانی و اختلال در تردد از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

وی گفت: هم استانی‌ها و مسافران در این مدت از تردد، تفرج و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: رانندگان هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان بویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیرو‌های راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی شیرکلایی افزود: کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی وقوع رعد وبرق و بارش‌های رگباری از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل ها، جداً خودداری کنند.

وی گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، فضا‌های باز، ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری کنند.

محمدی شیرکلایی افزود: با توجه به مواج شدن دریای خزر فعالان دریایی از قایقرانی، صید و صیادی در هنگام طوفانی بودن دریا جداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

احتمال آب‌گرفتگی و جاری‌شدن روان آب در مازندران/آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 1 =