اگر به دانش آموزان میدان بدهیم، خودشان میتوانند تنظیمگر باشند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مادامی که آموزش و پرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخورداراست گفت: اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان میتوانند تنظیم گر باشند.
به گزارش عصرقائم، یوسف نوری در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه که در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه یکی از تکالیف سندتحول بنیادین نگاشت نهادی یعنی نقش نهادهای دیگر در راستای اجرای تحول است گفت: دو مجموعه اشتراکاتی دارند، نخست آنکه هر دومجموعه سند تحول بنیادین تایید شده دارند.
وی افزود: دوم، مخاطبان دو نهاد هستند، از دانش آموزان گرفته تا معلمان که مهمترین سرمایههای ما در قشر مورد وثوق جامعه هستند و معلمان پایه شوراهای حل اختلاف را در کشور گذاشتند و هنوز هم در شوراها حضور دارند. مردمی سازی در قوه قضائیه در مرکز توسعه حل اختلاف دنبال میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مادامی که آموزش و پرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخوردار است گفت: در جوامعی که آموزش و پرورش پیشرفته دارند، جرم و جنایت آمار کمتری دارد. وقتی ساحت اخلاقی دانش آموزان ما تقویت نشده و رشد نکرده است، بعضا کم و کاستیهایی را در جامعه میبینیم.
نوری افزود: مضاف براینکه از ظرفیتهای دانش آموزان به درستی بهره مند نشدهایم. اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان میتوانند تنظیمگر باشند. طرح دانش آموزان پلیسیار از جمله نمونه های موفق در استفاده از ظرفیت دانش آموزان است.
وی ادامه داد: امید است در قالب این تفاهم همکاری بخشی از مواد سندتحول بنیادین اجرایی شود. تلاش میکنیم بسترهایی را در مدارس در قالب تشکل ها فراهم کنیم که شوراهای حل اختلاف تقویت شوند. اینکه بتوانیم نسل آینده را نسلی مصلح تربیت کنیم از مهمترین اهداف این تفاهم همکاری است. بندهای این تفاهم نامه همکاری مشترکمان را در تعدادی از مراکز به صورت آزمایشی اجرا و به همه مجموعههای آموزش و پرورش تسری خواهیم داد.
برچسب ها :آموزش و پرورش ، دانش آموزان ، معلم
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0