دومین کنگره ملی شهدای مازندران|

پیوند هزار زوج مازندرانی در اجلاسیه «آتش و عشق»

پیوند هزار زوج مازندرانی در اجلاسیه «آتش و عشق»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، جشن ازدواج هزار زوج مازندرانی همزمان با اجلاسیه شهدای استان با نام آتش و عشق، امروز در ساری برگزار شد. این مراسم به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران در مجموعه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی ماهفروجک ساری برگزار شد و ۲ هزار نفر از جوانان استان، زندگی مشترک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، جشن ازدواج هزار زوج مازندرانی همزمان با اجلاسیه شهدای استان با نام آتش و عشق، امروز در ساری برگزار شد.

این مراسم به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران در مجموعه ۶ هزار نفری شهید سلیمانی ماهفروجک ساری برگزار شد و ۲ هزار نفر از جوانان استان، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

در این مراسم سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در این مراسم حضور داشتند.

سبک زندگی شهدایی باشد

فرمانده سپاه کربلا گفت: انتقال هنرمندانه سبک زندگی شهدا به نسل جوان از مهمترین اهداف و ویژگی‌های دومین کنگره ملي شهداي سرافراز دیار علویان است.

سردار مسلمی در حاشیه  برگزاری مراسم ازدواج آسان هزار زوج جوان مازندرانی که به یمن دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان با عنوان «آتش و عشق» در ورزشگاه ۶ هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد، ضمن اشاره به رهنمودهای رهبرانقلاب درخصوص سبک زندگی شهدایی، گفت: از مهم ترین اهداف و ویژگی های دومین کنگره شهدای استان مازندران، انتقال هنرمندانه سبک زندگی شهدا به نسل جوان است.

مسلمی افزود: جشن ازدواج هزار زوج جوان مازندرانی در جهت ترویج و انتقال روش زندگی و سیره ی شهدایی به جوانان برنامه ریزی شده است که در آیتم های مختلف و با حضور مادر شهید، جانباز قطع نخاع و به روایت هنرمندان به آن پرداخته شده است.

وی به حضور ۶ هزار نفری جمعیت در جشن ازدواج آسان امروز خبر داد و اظهار کرد: امروز ما توفیق میزبانی از حدود ۶ هزار نفر را داشته ایم و امیدواریم که بتوانیم که در همه ی اجلاسیه ها روش و منش شهدا را به درستی و شایستگی معرفی کنیم.

۳ ویژگی مهم برای چاشنی زندگی

سعید عزیزی کارشناس خانواده در زمینه سبک زندگی و مشاوره خانواده و تربیتی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان، اظهار کرد: زوجین در زندگی مشترک باید اخلاق مدار باشند.

وی با بیان اینکه زوجین باید در خانه همانند بیرون از منزل خوش رو و خوش پوش باشند، افزود: خوش اخلاقی و تواضع و فروتنی باید چاشنی زندگی ها باشد.

عزیزی با بیان اینکه زوجین باید قانع بوده و زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنند، گفت: درک متقابل باید مورد توجه زوجین باشد.

وی با اشاره به سختی های خانه داری و تربیت فرزند خطاب به آقایان بیان کرد: درمنزل کمک کار همسران خویش باشید.

عزیزی به سیره شهدا در همسرداری اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام در زندگی مشترک خود با وجود سختی های حضور در جبهه های نبرد علیه باطل، به همسران خویش نیز کمک می کردند.

وی به اهمیت بدرقه صبحگاهی همسران اشاره کرد و گفت: بانوان در هنگام خروج و ورود همسران شان احترام و اخلاق را مورد توجه داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه مادران الگوی فرزندان شان هستند، خاطرنشان شد: زوجین نباید خانواده یکدیگر را تحقیر نمایند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام مبنی براینکه اگر اشتباهی در این دنیا انجام دهید تا مشابه آن را تجربه نکنید از دنیا نخواهید رفت، گفت: عیب جویی نادرست است زوجین باید آیینه هم باشند.

عزیزی با اشاره به اهمیت حفظ احترام والدین از سوی زوجین، افزود: تکریم والدین زوجین باید مورد توجه هرکدام از زوج و زوجه باشد.

وی با اشاره به آیه ۱۹سوره نسا، بیان کرد: طلاق در اسلام زیبنده نیست زوجین اگر در زندگی مشترک با مشکل مواجه اند باید صبر و شکیبایی پیشه نمایند و باتاسی از سیره ائمه اطهار علیهم السلام به همسرداری و اخلاق مداری اهتمام داشته باشند.

عزیزی با اشاره به کرامات حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به زوج‌های جوان خاطرنشان شد: زهرایی زندگی نمایند.

به گزارش بلاغ، در جشن ازدواج ۲۰۰۰ جوان مازندرانی ۳۰۰ کیلو کیک عروسی بین مهمانان توزیع شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =