کد خبر : 52309
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 اکتبر 2017 - 10:05
-

پارلمان منطقه کردستان عراق برای تعلیق منصب ریاست این منطقه تشکیل جلسه می‌دهد

پارلمان منطقه کردستان عراق برای تعلیق منصب ریاست این منطقه تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش قائم آنلاین، پارلمان کردستان عراق برای تعلیق منصب ریاست این منطقه و معاون ریاست آن تشکیل جلسه می‌دهد. به نوشته شبکه الجدید، پارلمان کردستان عراق قرار است امروز (پنجشنبه) برای بررسی تعلیق این دو منصب که به ترتیب در اختیار مسعود بارزانی و نیچروان بارزانی است، جلسه‌ای تشکیل دهد. حکومت منطقه کردستان عراق امروز

به گزارش قائم آنلاین، پارلمان کردستان عراق برای تعلیق منصب ریاست این منطقه و معاون ریاست آن تشکیل جلسه می‌دهد.

به نوشته شبکه الجدید، پارلمان کردستان عراق قرار است امروز (پنجشنبه) برای بررسی تعلیق این دو منصب که به ترتیب در اختیار مسعود بارزانی و نیچروان بارزانی است، جلسه‌ای تشکیل دهد.

حکومت منطقه کردستان عراق امروز در بیانیه‌ای رسما از تعویق نتایج همه‌پرسی جدایی این منطقه ار عراق خبر داد.

با این حال یک منبع آگاه در دولت عراق در واکنش به این اقدام حکومت کردستان گفت که بغداد به دنبال لغو نتایج همه‌پرسی جدایی است نه تعلیق آن.

یکی از رهبران حزب دموکراتیک کردستان عراق (به ریاست مسعود بارزانی) اعلام کرد که اول ماه نوامبر دوره ریاست بارزانی تمام خواهد شد و این دوره دیگر تمدید نخواهد شد(جزئیات بیشتر).

۳ حزب سیاسی مخالف منطقه کردستان عراق (گوران، جماعت اسلامی و ائتلاف برای دموکراسی و عدالت به رهبری بُرهم صالح) دیروز سه‌شنبه در بیانیه‌‌ای مشترک خواستار انحلال حکومت منطقه کردستان و تشکیل دولت نجات ملی برای گفت‌وگو با بغداد شدند.

برخی منابع غیر رسمی احتمال می‌دهند مسعود بارزانی طی ساعات آینده از منصب خود کناره گیری خواهد کرد.

روزنامه سعودی «الحیات»، چاپ لندن در گزارشی به نقل از محافل سیاسی امروز نوشت که بغداد برای انجام مذاکرات با اربیل شرط گذاشته است که «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان در روند این مذاکرات نقشی نداشته باشد و از آن دور باشد(جزئیات بیشتر).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =