پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است
به گزارش قائم آنلاین،حسین علینژاد پیش از ظهر امروز ۳۰ آذر ماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه آموزشو پرورش بابل اظهار کرد: شهرستان بابل ظرفیت خیلی خوبی در عرصه تعلیمو تربیت دارد و به لحاظ کمیت در استان جایگاه ویژهای دارد. وی افزود: در بابل قریب به ۸۰ هزار نفر هر روز در تکاپوی
به گزارش قائم آنلاین،حسین علینژاد پیش از ظهر امروز ۳۰ آذر ماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه آموزشو پرورش بابل اظهار کرد: شهرستان بابل ظرفیت خیلی خوبی در عرصه تعلیمو تربیت دارد و به لحاظ کمیت در استان جایگاه ویژهای دارد.
وی افزود: در بابل قریب به ۸۰ هزار نفر هر روز در تکاپوی تعلیم و تربیت هستند، اعم از پژوهشگران، فرهنگیان و دانشآموزان که به لحاظ کیفیت هم رتبههای خیلی خوبی در سطوح مختلف توانستند کسب کنند چه در حوزه آموزشی، چه در حوزه فرهنگی و هنری و حتی در حوزه ورزشیو پژوهشی.
این مسئول اموزشی ادامه داد: ۳۰ تا ۵۰ درصد رتبههای استانی را شهرستان بابل به خودش اختصاص داده و معاون پرورشی اداره کل آموزشو پرورش صراحتا اعلام کرد که در این حوزه ۳۰ درصد مجموعه رتبهها و شاخصهای استان متعلق به بابل است و این ظرفیت خوبی است.
معاون مدیرکلو رییس آموزش و پرورش بابل تصریح کرد: شاهد آن هستیم که حتی رتبههای برتر کشوری هم در بابل داریم و این نشاندهنده قدرت این شهرستان در عرصه علم و پژوهش است.
علینژاد با اشاره به اهمیت تحقیقو پژوهش در جامعه گفت: تقریبا توسعهو پیشرفت کشور رابطه مستقیمی دارد با نهاد تعلیم و تربیت، جامعه دانایی محور جامعهای است که پژوهش محور باشد چون اصولا عظمت دانش به پژوهش است بنابراین امروزه گاهی پژوهش را توسعه (R&D ) میدانند.
پیشرفت و توسعه برابر است با پژوهش
وی افزود: پژوهش هم ضامن توسعه و پیشرفت جامعه است و هم باعث پویایی آموزش در کشور خواهد شد، رویکرد آموزشی کشور ما یقینا باید رویکرد پژوهشمدار باشد و رویکرد پژوهشمدار به این مفهوم است که دانشآموزان ما طوری تعلیم ببینند که روحیه پژوهشی داشته باشند نه صرفا متکی به کتابهای درسی باشند.
رییس آموزشو پرورش بابل تاکید کرد: رویکرد پژوهشمدار باید جزو برنامه باشد اگر جامعه ما و اگر همه ما به جامعه علاقهمندیم یقینا باید به ساختار علمی جامعه ما و نیازهای آن توجه ویژهای بشود شاید حرفهایی که زدم ایدهآل و آرمانی باشد ولی شاهد هستیم دوستان به این سمت در حال حرکت هستند اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.
علینژاد یادآور شد: یقینا باید توجه ویژهای به ساختار علمی جامعه ما از جمله توجه ویژه به پژوهش، نیازهای نهاد علمیو تعلیم و تربیت داشت اگر اینگونه بود ما میتوانیم گام اساسی به سمت پیشرفت و توسعه برداریم.
پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است
این مسئول آموزشی در شهرستان بابل اذعان کرد: پژوهش را نباید هزینه بدانیم بلکه سرمایه است حتی تعلیم و تربیت را هم نباید هزینه بدانیم، بعضیها میگویند نهاد آموزشو پرورش یعنی هزینههای سنگین بر دولت و جامعه حال آنکه این بیان بیانصافی است این هزینه نیست.
وی در پایان گفت: آموزش و پرورش عین سرمایه است اگر توجه داشته باشیم، یقینا پروندههای ۱۷ میلیونی جامعه ما در قوه قضاییه به این نهاد اگر توجه شود کاهش پیدا خواهد کرد و باید از همه شما پژوهشگران تقدیر کرد.
برچسب ها :آموزشو پرورش ،پژوهش،تعلیم و تربیت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0