اعزام این قطر از مسیر چنگشا (چین) – آلتین یول (قزاقستان) – بولاشاک- سرحتیاکا (ترکمنستان) – آک یایلا- اینچه بورون (آیران) – تهران یک اتفاق مهم در زمینه حمل و نقل منطقهای کالا به شمار میرود.
بعد از اعزام اولین قطار باری از این مسیر، قطار دوم نیز روز ۲۹ دسامبر شهر یینچوان (در منطقه خودمختار بخش مرکزی چین) را به مقصد تهران ترک کرد. در روز ۳۰ دسامبر نیز، قطار سوم نیز از شهر ژی آن در شمال چین عازم ایران شد.
اولین قطار باری که هدف از اعزام آن آزمایش زیرساختهای حمل و نقلی و لجستیکی ۴ کشور مذکور بوده، روز ۴ ژانویه به ایستگاه مرزی آلتین یول در قزاقستان و در روز ۷ ژانویه به مرز ترکمنستان یعنی ایستگاه سرحتیاکا رسید.
سپس این قطار با طی مسافت ۸۲۵ کیلومتری به ایستگاه آک یایلا در جنوب ترکمنستان رسید و جلوتر از برنامه زمان بندی شده وارد خاک ایران شده است.
مسیر ریلی قزاقستان-ترکمنستان- ایران، اقتصادیترین مسیر حمل و نقل کالا میان آسیا و اروپا و کوتاهترین ره برای تحویل کالاها در حال حاضر و حمل و نقل مسافر در آینده خواهد بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0