طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی رجا از دولت
به گزارش قائم آنلاین، نشست خبری مدیرعامل رجا و مدیرعامل هلدینگ گردشگری-هتلی سازمان تامین اجتماعی امروز در محل ساختمان رجا برگزار شد. در این مراسم غلامحیدر ابراهیمبایسلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری-هتلی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رجا یکی از زیرمجموعههای هلدینگ هگتا است، اظهار داشت: سالانه ۱۴ میلیون نفر مسافر توسط شرکت قطارهای مسافری رجا جابهجا
به گزارش قائم آنلاین، نشست خبری مدیرعامل رجا و مدیرعامل هلدینگ گردشگری-هتلی سازمان تامین اجتماعی امروز در محل ساختمان رجا برگزار شد.
در این مراسم غلامحیدر ابراهیمبایسلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری-هتلی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رجا یکی از زیرمجموعههای هلدینگ هگتا است، اظهار داشت: سالانه ۱۴ میلیون نفر مسافر توسط شرکت قطارهای مسافری رجا جابهجا میشود و این شرکت ریلی بزرگترین شرکت ریلی غرب آسیا است.
وی گفت: رجا موفقترین شرکت در حمایت از کالای ایرانی در طی سالهای اخیر بود؛ ۱۲۲ دستگاه واگن مسافری به ناوگان رجا افزوده شد که ۸۰ دستگاه از این واگنها تولید و بازسازی داخل است.
مدیرعامل هلدینگ گردشگری-هتلی سازمان تامین اجتماعی (هگتا) افزود: ما شرکتهای تولید کننده واگن پارس، اریکو و پلور سبز را فعال کردیم و استفاده از تولید داخل را در دستور کار قرار دادیم.
ابراهیمبایسلامی ادامه داد: در هگتا در راستای ارتقاء بهرهوری شرکتها تلاش زیادی شده تا ساماندهی و همافزایی بین شرکتها رخ دهد.
وی افزود: رجا از ورشکستگی و شمول ماده ۱۴۱ قانون (ورشکستگی) در حال حرکت به سمت توسعه و پیشرفت است، رجا در حال تبدیل به هلدینگ است و شرکت «نوین صنعت رجا» در زیرمجموعه رجا در حال تولد است که به شرکتهای ریلی خدمات فنی ارائه میدهد.
مدیرعامل هگتا گفت: استراتژی امسال ما در هلدینگ هگتا «زیان ممنوع» است؛ ما بنگاه اقتصادی غیردولتی هستیم و سازمان تامین اجتماعی کاملا خصوصی است.
وی ادامه داد: رویکرد برای اداره و طرح توسعه شرکتها در زیرمجموعه هگتا مبتنی بر استانداردهای بینالمللی، اقتصاد موضوعی و تولید کالای ایرانی است.
وی با تاکید بر اینکه رجا از مرحله ورشکستگی به مرحله توسعه رسیده است، گفت: فقط از محل فروش بلیت ۱۲۲ دستگاه واگن به ناوگان رجا افزوده شد که در سالهای قبل حتی یک دستگاه واگن هم از این محل خریداری نشد.
ابراهیمبایسلامی ادامه داد: در سالهای گذشته ۱۴۰ شکایت پیمانکاران و واگنسازان از رجا داشتیم که به صفر رسیده است.
وی تاکید کرد: اگر دولت دیون خود را به رجا پرداخت کند ما میتوانیم در صنعت ریلی مسافری پیشتاز باشیم.
مدیرعامل هگتا با تاکید بر اینکه رجا ۴۰۰ میلیارد تومان کمک یارانه از دولت طلب دارد، گفت: البته دولت هم از رجا طلب دارد.
ابراهیمبایسلامی گفت: توانستهایم در چهار مؤلفه اصلی سیاستها و برنامههای مشخصی با استانداردهای بینالمللی در هگتا پیاده کنیم؛ سیاستگذاری راهبرد و تعیین استراتژی شرکتها، هم افزایی و هماهنگی برنامهها و مدیریت و اجرا این چهار مؤلفه است.
مدیرعامل هگتا گفت: ۱۱ شرکت بینالمللی نظیر بمباردیه، زیمنس و غیره متقاضی همکاری با رجا در تولید واگن در داخل کشور هستند.
وی با تاکید بر اینکه صورتهای مالی رجا شفاف است، گفت:از این پس همه شرکتها در هگتا موظفند ماهانه صورتهای مالی شفاف ارائه دهند و تلاش میکنیم با شفافسازی مالی به بورسهای بینالمللی وارد شویم.
مدیرعامل هگتا ادامه داد: سرمایه واقعی رجا در تجدید ارزیابیها بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پیشبینی شده است.
وی همچنین اعلام کرد: داراییهای رجا به صورت کامل و رسمی طبق فهرست از دولت به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد.
ابراهیمبایسلامی گفت: در سال ۹۵ رجا ۱۲۰ میلیارد تومان کاهش زیان عملیاتی نسبت به سال ۹۴ داشت.
برچسب ها :گردشگری، تامین اجتماعی،واگن
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0