فضای مجازی را گرفتار هرج و مرج کردید حالا شکایت میکنید
به گزارش قائم آنلاین، حسن روحانی در دیدار جمعی از اهالی رسانه با اشاره به برخی اظهارنظرها نسبت به اینکه عنوان میکنند، پای صندوق رأی رفتیم و نتیجهای ندیدیم، افزود: هم صندوق انتخابات سال ۹۲ و هم صندوق سال ۹۶ دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است
به گزارش قائم آنلاین، حسن روحانی در دیدار جمعی از اهالی رسانه با اشاره به برخی اظهارنظرها نسبت به اینکه عنوان میکنند، پای صندوق رأی رفتیم و نتیجهای ندیدیم، افزود: هم صندوق انتخابات سال ۹۲ و هم صندوق سال ۹۶ دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که براساس آن در سال ۹۶، ۴/۴ دهم رشد اقتصادی داشتیم.
روحانی با بیان اینکه در سالهای قبل از دولت یازدهم اشتغال خالص حدود ۱۲ هزار نفر بوده و این رقم در سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر بوده است، گفت: ما که در کشور واردکننده گندم و بسیاری از نیازمندیهای دیگر بودیم، ۳ سال است که نیاز به وارد کردن گندم نداریم و امسال حتی در شکر و دانههای روغنی نیز این نیاز برطرف شده است.
رئیسجمهور خاطرنشان کرد: نباید مسئله جدید یا دشمنان جدید بسازیم بلکه باید مسائل را شناخته و حل و فصل کنیم و با شناخت دقیق دشمن برای پایان دشمنیها تلاش کنیم. نباید در رسانهها توقعات مردم را بیجا بالا ببریم، چرا که بالا بردن بیحساب توقعات مردم یعنی ایجاد ناامیدی در آنها، بلکه باید توقعات را در حد مقدورات و توان ملی سامان و پاسخ دهیم.
امروز مشکل اصلی ما، مشکل اقتصادی، فرهنگی و یا امنیتی نیست، بلکه مشکل اصلی امروز ما جنگ روانی است. بزرگترین غم برای یک ملت زمانی است که رسانههای بیگانه مرجع او باشند.
روحانی اضافه کرد: مرجع افکار عمومی مردم باید رسانههای داخلی و رسانههای دارای نام و نشان باشند نه رسانههای بینام و نشانی که در فضای مجازی به راحتی هر چه میخواهند میگویند و با القاء و تخریب باعث انحراف مسیر افکار عمومی میشوند.
رئیسجمهور با اشاره به نوسانات در بازار ارز، خودرو و سکه در ایام اخیر، گفت: آمار مستند گواه آن است که تولید خودرو، سکه و تامین منابع ارزی کشور نسبت به پارسال حتی از رشد برخوردار بوده و نوسانات و تلاطمهایی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم بیش از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشد، ناشی از جنگ روانی است.
درباره سخنان آقای روحانی چند ملاحظه قابل توجه است. نخست اینکه دولت در امر آمارسازی، سعی بر سیاهنمایی علیه دولت قبل از خود و سفیدنمایی عملکرد خود دارد حال آن که واقعیتها بعضا ۱۸۰ درجه خلاف این است. ادعای ایجاد ۱۲ هزار شغل در دولت دهم، از آن ادعاهایی که دولت فعلی خود ساخته و خود باورش شده است. آنچه روشن است در چند سال اخیر دولت آقای روحانی، سالانه ۵۰۰ هزار شغل از بین رفته است، چیزی که در دولت نهم و دهم سابقه نداشت. همچنین در نگاه تولیدکنندگان و تجار و فعالان اقتصادی، رونق اقتصادی در سالهای پایانی دولت دهم- با همه مضیقهها و محدودیتها- به مراتب بهتر از وضعیت امروز و آشفته بازار فعلی است.
دوم اینکه، اصل جنگ روانی دشمن حرف درستی است اما آنچه این حربه دشمن را موثر میکند، سوءتدبیرهای دولت است.
ثالثا آقای روحانی اکنون در حالی از آشفتگی فضای رسانهها و رشد رسانههای بینام و نشان در فضای مجازی شکایت میکند و آنها را عامل اصلی جنگ روانی در عرصه اقتصاد میشمارد که تا همین چند ماه پیش از همین بیسر و سامانی فضای مجازی و رهاشدگی آن در پوشش مخالفت با فیلترینگ تلگرام و انتقال شبکه پیامرسانها به داخل- که موجب شفافیت و امانتداری رسانهها بود، مخالفت میکرد و تلاش داشت با دادن آدرسهای گمراهکننده و خلاف واقع، دوقطبی کند.
نکته چهارم درباره بالا بردن بیجای توقعات مردم است که مدیران ارشد دولت از جمله شخص آقای روحانی و کسانی چون سخنگوی دولت و معاون اول رئیسجمهور و رئیس بانک مرکزی و… در گل و بلبلنمایی فضای پسابرجامی و القای اینکه همه گرهها و مشکلات با برجام حل خواهد شد، سهم اصلی را داشتند. این روند غلط در تبلیغات انتخابات یک سال قبل از سوی دولتمردان و رسانهها و محافل حامی تشدید شد و وعده بر وعده افزودند. در حقیقت دولتمردان ظرف ۵ سال گذشته به ویژه یک سال اخیر، به خیال عملیات روانی با افکار عمومی و اداره و همراه کردن آن به هر قیمت، مقدمات شبیخون اقتصادی دشمن و فرصتطلبان را فراهم آورد.
برچسب ها :رئیسجمهور،جنگ روانی،تبلیغات
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0